De doelgroep

De 3-6 groep is bedoeld voor kinderen van 3 t/m 6 jaar, die nog onvoldoende vaardigheden hebben om binnen de reguliere basisschool mee te kunnen draaien. Ze hebben bijvoorbeeld moeite met de (voor)schoolse vaardigheden, zoals blijven zitten, luisteren, opdrachten uitvoeren, (samen) spelen, leren, e.d. Hierdoor dreigen ze vast te lopen op school en in hun ontwikkeling t.o.v. leeftijdgenootjes.

Wat zijn de doelen?

In het gezin en in de (kleinschalige) groep wordt gewerkt aan dezelfde doelen. De doelen hebben betrekking op het verbeteren van het gedrag, de schoolvaardigheden en de omgang van het kind met leeftijdsgenootjes. Er wordt nauw samengewerkt met de ouders: immers zij kennen hun eigen kind het beste. Er is aandacht voor het contact tussen ouders en het kind en waar nodig krijgen ouders advies over opvoedingsvragen.