Week van de poëzie

31 januari 2024

Week van de poëzie

Voorlezen is een activiteit die de sleutel vormt tot een krachtige taal- en ervaringsbasis voor kinderen. Jaarlijks, rond deze tijd, vinden de Nationale Voorleesdagen en de week van de poëzie plaats.

De hele week aandacht voor mooie en grappige gedichten
Op De Leidse Buitenschool hebben wij de voorleesdagen en de week van de poëzie samengevoegd. De school hangt vol met gedichten en elke dag dragen de leerkrachten een gedicht voor, naast het dagelijks voorlezen. Om de collega’s enthousiast te maken, wordt elke ochtend bij het 8 uurtje een gedicht voorgedragen.

Hoog bezoek
De afgelopen dagen zijn we al twee keer verrast met hoog bezoek. De burgemeester van Katwijk heeft donderdag 25 januari voorgelezen aan de kinderen van groep 3. De kinderen zaten met spanning op burgemeester Visser, de ‘baas’ van Katwijk, te wachten. In zijn beste pak en met ambtsketen om heeft hij een verhaal uit een prentenboek voorgelezen.

Op maandag 29 januari hebben zelfs de koning en koningin van Rijmland een bezoekje gebracht aan de school. Zij waren op zoek naar nieuwe inwoners voor Rijmland. Sommige kinderen konden de gedichten mooi rijmend afmaken.

Zelf lezen
Met deze superleuke activiteiten hoopt De Leidse Buitenschool dat de kinderen zelf ook verhalen en gedichten gaan lezen. De start is in ieder geval al gemaakt!