Ook dit jaar heeft De Leidse Buitenschool een kerstfilm opgenomen

22 december 2023

Traditiegetrouw heeft De Leidse Buitenschool in Katwijk ook dit jaar weer een kerstfilm opgenomen, waarin de collega's een mooie rol mogen spelen. Al een aantal jaren wordt het script geschreven door Michele de Haas, waarin ze op een ludieke manier op zoek gaat naar de kerstgedachte.

tekst loopt door onder de afbeelding

Scrooge

Dit jaar is het script gebaseerd op het alom bekende kerstverhaal van Scrooge. Er is geen bekender kerstverhaal; Scrooge die op kerstavond leert om van de kerst te genieten en haar hart weer op te warmen. Er wordt een spiegel voorgehouden, waarmee je naar je eigen leven kan kijken. Eén avond en één middag zijn de medewerkers van school bezig geweest met het opnemen van de kerstfilm. De vele bloopers zorgden ervoor dat de film met veel lol werd opgenomen en gemonteerd.

tekst loopt door onder de afbeelding

Donderdag 21 december is de film in alle klassen getoond aan de kinderen. En 's avonds tijdens de kerstviering konden de ouders ook genieten van de film. De leerlingen vinden het elk jaar weer een feest om hun juf of meester op het witte doek te mogen aanschouwen!

Nieuwsarchief