De Leidse Buitenschool ontvangt een gulle donatie

20 oktober 2023

Zaterdag 14 oktober ontvingen juf Melanie, juf Cisca en de Voorhoutse Guus uit groep 7 van De Leidse Buitenschool een donatie ter waarde van 2500 euro.

Schooldieren

Juf Melanie: “Sinds 2 jaar hebben wij schooldieren (kippen en konijnen) op onze school. De schooldieren worden ingezet voor verschillende interventies. Wanneer een leerling het bijvoorbeeld moeilijk heeft, is het heel fijn dat hij/zij kan knuffelen met de dieren of de dieren kan verzorgen om rustig te worden. Er zijn ook leerlingen die moeite hebben met lezen, maar het wel heel leuk vinden om een konijn voor te lezen. De dieren zijn heel rustig en wijzen de leerlingen niet af.”

Muurschildering en een nieuw aquarium

Om de buitenruimte bij de dieren nog gezelliger te maken is er een donatie geschonken voor een muurschildering. Deze muurschildering zal dit voorjaar worden gemaakt door Judith van der Meer. Misschien kent u haar kunst al van het tunneltje bij treinstation Sassenheim. Met de donatie kan onze school ook de vissen van een nieuw aquarium voorzien.

Ontwerp Judith van der Meer

Stichting Kringloop Herenstraat 63

De donatie werd mogelijk gemaakt door Stichting Kringloop Herenstraat 63 in Voorhout. Op 14 oktober heeft juf Melanie samen juf Cisca en leerling Guus uit Voorhout de cheque voor De Leidse Buitenschool in ontvangt mogen nemen. Een zeer gulle donatie, bedankt!