De Leidse Buitenschool ontvangt donatie

14 februari 2023

Stichting Kringloop Herenstraat 63 heeft op zaterdag 4 februari een donatie ter waarde van 500 euro overhandigd aan juf Melanie en twee leerlingen van De Leidse Buitenschool. Ook van NLdoet heeft onze school een mooie bijdrage ontvangen van 350 euro.

Schooldieren

Sinds 1,5 jaar hebben wij schooldieren (kippen en konijnen) op onze school. De schooldieren worden ingezet voor verschillende interventies. Wanneer een leerling het bijvoorbeeld moeilijk heeft, is het heel fijn dat hij/zij kan knuffelen met de dieren of de dieren kan verzorgen om rustig te worden. Er zijn ook leerlingen die moeite hebben met lezen, maar het wel heel leuk vinden om een konijn voor te lezen. De dieren zijn heel rustig en wijzen de leerlingen niet af.

De dieren hebben mooie ruime verblijven, maar we missen nog ruimte om het dierenvoer en gereedschap op te ruimen.

Stichting Kringloop Herenstraat 63

Na een aanvraag te doen bij Stichting Kringloop Herenstraat 63 in Voorhout werden wij verrast met een donatie van 500 euro om een buitenkast te realiseren! Op 4 februari heeft juf Melanie samen met twee Voorhoutse leerlingen, Pieter en Thomas, de cheque voor De Leidse Buitenschool in ontvangt mogen nemen.

NLdoet

NLdoet vindt dit jaar plaats op 10 en 11 maart. Door de donaties van Stichting Kringloop Herenstraat 63 en van NLdoet kunnen we op vrijdag 10 maart samen met vrijwilligers een mooie buitenkast maken!

Wij danken de stichtingen voor de donaties!