Panna met John de Wolf op Leidse Buitenschool

12 april 2019

Een speciale ochtend op de Leidse Buitenschool afgelopen woensdag 10 april, want oud Feyenoord voetballer John de Wolf kwam op bezoek op de school in Katwijk om een filmpje op te nemen voor DutchPanna. De juffen vonden deze kennismaking behoorlijk spannend, maar ook de leerlingen voelden hun hart kloppen in de keel. “Juf, komt er nou een weerwolf op school vandaag?!”

DutchPanna

John de Wolf bezocht de Leidse Buitenschool vanuit zijn ambassadeurschap voor DutchPanna. DutchPanna is een toeleverancier van pannavelden en -kooien voor sport en recreatie, onder andere voor schoolpleinen. Panna is een soort voetbalspel met een klein speelveld waarbij het draait om techniek - van onnavolgbare passeerbewegingen en subtiele hakjes tot verbluffende technische hoogstandjes. Het doel van DutchPanna is om kinderen vaker achter een scherm vandaan te krijgen en een gezonde leefstijl met voldoende beweging te promoten.

Een koekje van eigen deeg

De Leidse Buitenschool heeft sinds kort een zogenaamde pannakooi op het schoolplein staan en was daarmee de gewenste setting voor DutchPanna om een promotiefilmpje voor gemeenten en sociale media op te nemen. Tien leerlingen uit de bovenbouw van de school mochten met John de Wolf meespelen in de pannakooi. Deze leerlingen spelen vaker in de pannakooi op het schoolplein en dat was duidelijk te zien. Terwijl de filmploeg aan het draaien was ging het er heftig aan toe in de kooi!

John de weerwolf

Na de filmopnames gaf locatiedirecteur Tessa van de Griend de oud-topvoetballer een rondleiding langs de klassen in de school. Positief verrast door dit bezoek lichtten de gezichten van de kinderen op zodra het duo in de deuropening verscheen. “Hallo, juf Tessa”, riepen de kinderen uit de onderbouw. De leerlingen van de midden- en bovenbouw konden deze sportieve gast beter plaatsen: "Hallo, John de Wolf!" John maakte kort een praatje in de klassen, maakte selfies, deelde handtekeningen uit en er werd een groepsfoto gemaakt met de weerwolf.

Nog heel even wachten…

Zeer binnenkort verschijnt het resultaat van de opnames in de media, dus hou ons in de gaten!

Nieuwsarchief