Leidse Buitenschool en Emmaschool krijgen dBos

11 oktober 2018

KATWIJKS NIEUWSBLAD 10-10-'18 | Lezen is goed voor de schoolprestaties van kinderen. Daarom kiest Bibliotheek Katwijk sinds 2013 voor de Bibliotheek op school (dBos). De Bibliotheek op school heeft een positief effect op de leesvaardigheid, het leesgedrag en het leesplezier van leerlingen. Met een fysieke bibliotheek op scholen worden kinderen gestimuleerd meer te gaan lezen op school en thuis. De Leidse Buitenschool uit Katwijk en de Emmaschool uit Rijnsburg waren in de bibliotheek om de samenwerking in de aanpak van dBos officieel te bevestigen door het plaatsen van een handtekening onder een samenwerkingsovereenkomst. In de gemeente Katwijk werken nu 21 scholen samen met de Bibliotheek aan structurele leesbevordering.

Download hier het krantenartikel (klik).

Nieuwsarchief